Jakarta - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Jacob Nugteren - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Jacob Nugteren - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: jacobnugteren

Blijf op de hoogte en volg Jacob

01 Maart 2012 | Indonesië, Jakarta Pusat

(J)akarta, ik ben veilig aangekomen in deze gigantische stad.
(A)chterbuurt, echt luxe kun je het niet noemen.
(C)ollega’s, zijn aardige mensen, de begeleiding is goed.
(O)mgeving, weinig verkent, want ik spreek de taal niet echt en wil niet verdwalen.
(B)ahasa Indonesia, dat moet ik nu wel echt gaan leren, want niemand spreekt hier Engels.

(Z)waar, dat was het wel even, het is hier allemaal zo totaal anders.
(I)nternet, dat heb ik alleen op het werk, dus voorlopig zal ik niet kunnen skypen.
(T)oilet, een badkamer van 1 bij 1 incl. hurktoilet en emmer om te douchen.

(I)nsecten, valt gelukkig mee op mijn kamer, behalve een kakkerlak en een rare vlieg.
(N)atuur, toch best veel groen in de buurt en ook dieren als gekko’s, vlinders, vogels, etc.

(J)etlag, voel me op zich prima, maar heb sinds maandag nog maar weinig geslapen.
(A)vond, tis hier snel donker, aan het begin van de avond.
(K)alimantan, daar zal ik over een aantal weken naartoe gaan.
(A)lleen, dat is ook wel ff wennen, mis familie en vrienden wel een beetje.
(R)egen, gepaard met onweer, binnenkort maar een paraplu kopen.
(T)ijd, op het werk ben ik nu vooral veel aan het lezen, om zo kennis op te doen.
(A)vondeten, valt tot nu toe allemaal goed, en ze hebben ook brood.

  • 01 Maart 2012 - 02:45

    Jacob :

    Hi Jaak, goed verhaal. Ik zal naar je zwaaien volgende week als ik over je heen vlieg. Succes met alles.
    X Juud

  • 01 Maart 2012 - 06:22

    Judith:

    Sorry bedoelde dat Judith het stukje schreef hierboven:-)

  • 01 Maart 2012 - 06:39

    Erik:

    Hey Jacob,

    Fijn dat je veilig aangekomen bent.
    Leuk verslagje heb je gemaakt.
    Succes met inlezen en veel plezier!

    Groetjes Erik

  • 01 Maart 2012 - 07:03

    Pieter:

    Hoi Jacob,
    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen (ik had niets anders van je verwacht).
    Ik hoop dat je snel kan wennen en het echt naar je zin gaat hebben tijdens het onderzoek. Ik mis de G: genieten ;-)

    Geniet ervan, groetjes Pieter

  • 01 Maart 2012 - 11:06

    Vicky:

    Haha, ik weet niet op welke letter ik moet reageren, maar leuk om te lezen. Het zal inderdaad wel even wennen zijn, maar het komt vast allemaal goed!
    Oh, en ik zal ook wel even zwaaien als ik over je heen vlieg zaterdag :P
    Groetjes, Vicky

  • 01 Maart 2012 - 16:14

    Tante Rita:

    Mooie tijd toegebeden Jacob. Want een belevenis, dat is het!

    Lieve groet van tante Rita

  • 01 Maart 2012 - 19:48

    Margreet:

    Geweldig dat toilet, wat zul je een beenspieren ontwikkelen!
    Genieten man!
    Liefs Margreet

  • 01 Maart 2012 - 20:41

    Wim:

    Zo dit verslag heb je op een creative manier samengesteld!! Leuk. Fijn dt het op het kantoor goed gaat. Vannacht zo ik je niet storen met mijn sms'jes, want ik hoop dat je dan beter slaapt! Hoe is de Indonesische keuken?? Sterkte met alles!

  • 02 Maart 2012 - 16:14

    Hansie Hansie:

    Mooie foto met je trypod

  • 02 Maart 2012 - 19:50

    Marloes:

    Hey Jacob! Ik heb je via Qiwi gevonden! Fijn dat je goed bent aangekomen. Zie dat je je vrienden en familie mist. Ik hier ook, maar je hebt vast net zoveel te vertellen als ik als je terug bent! Reisvrienden worden? Ik zal je een uitnodiging sturen. Hopelijk houden we contact. Veel succes en geniet er vooral van!
    Liefs, Marloes

  • 04 Maart 2012 - 12:18

    Gerda En Tijmen:

    Ha , die Jacob,

    Leuk je verslag te lezen. maak er een mooie leerzame tijd van.

    Groetjes

  • 05 Maart 2012 - 18:13

    K, J, S, Heleen:

    kakkerlakken zijn erg lekker en schone beestjes....

  • 05 Maart 2012 - 19:03

    Gerrie Koster:

    Hoorde van je vader dat je zonodig naar verweggistan moest om bomen en apen te bestuderen. Zijn er in BoL dan zo weinig bomen?
    Veel succes en geniet!

  • 06 Maart 2012 - 11:11

    Petra:

    He Jac,
    Wat leuk om je verhalen te lezen. Lisa vond je brief ook erg mooi. Ze zal er binnenkort eentje terugsturen.
    Ik hoop dat het gauw allemaal went voor je. Wel een vet avontuur hoor! Geniet lekker van je kakkerlakken...
    Liefs Petra
    PS. Mijn vader weet eerder van je blog dan ik..... maar misschien ligt dat aan mijn zwangerschapsdementie?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacob

Actief sinds 02 Feb. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 16916

Voorgaande reizen:

27 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Stage in Indonesië

Landen bezocht: