"Welkom in Indonesië" - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Jacob Nugteren - WaarBenJij.nu "Welkom in Indonesië" - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Jacob Nugteren - WaarBenJij.nu

"Welkom in Indonesië"

Door: jacobnugteren

Blijf op de hoogte en volg Jacob

18 Maart 2012 | Indonesië, Jakarta Pusat

Al weer ruim een week na mijn vorige berichtje. Dus is het tijd voor een nieuw bericht.

Ik had al een paar foto's geplaatst van het vorige weekend, maar ik moet wel weer even graven van wat ik gedaan heb!
Vorig weekend begon met een rustige zaterdag. Een beetje mijn was doen, tv kijken, etc. Niet veel bijzonders gedaan.
De volgende dag was wel wat leuker. Die dag ben ik samen met mijn collega Jakarta in geweest, met de busway. Die was gelukkig niet zo druk en wel lekker goedkoop. Heb ik alleen een heel stuk in het vrouwengedeelte gestaan en niemand die dat dan even zegt!! Maar goed, ik was gelukkig niet de enige.
In het centrum van Jakarta zijn we toen naar een traditionele markt geweest, leuk om te zien. Een beetje de rommelmarkt zoals in Nederland met allemaal kleedjes met spullen erbij. Je kon de Nederlandse geschiedenis wel terug vinden zoals het "gouverneurskantoor". Op de markt werd ik bijna aangereden door een klein aapje op een motor die daar aan een ketting zat en naar mij toegeslingerd werd om geld te bedelen. Iets wat je hier vaker ziet, aapjes aan kettingen. Erg sneu.
Na de markt zijn we naar een winkelcentrum geweest, dat ik daar binnen liep dacht ik echt: ik zit hier verkeerd. Wat een luxe met allemaal dure merken als Gucci en weet ik het allemaal wel niet wat. Gelukkig hadden ze ook een goedkoper gedeelte. Ik heb daar een traditioneel Indonesisch shirt gehad van mijn Collega Titi, erg aardig.
In de avond zijn we nog bij het nationale monument van Jakarta geweest, Monas. Wel leuk om te zien, maar ook superdruk. Vervolgens uitgeput naar huis gegaan.

De week die erop volgde was niet heel bijzonder. Een beetje rustig wat lezen over verschillende vakgerelateerde onderwerpen en stage opdrachten maken. Wel kreeg ik ook weer te horen dat de plannen (weer) gewijzigd zijn. Mijn leraar, Peter, zei al: "Welkom in Indonesië!"
Het word nu eerst een bezoek aan Sebangau National Park zo rond de 26ste. Ik hoop het maar want de stad heb ik wel een beetje gezien.

Dan breekt het volgende weekend aan met weer een rustige zaterdag. Die dag ben ik ook bezig geweest met het plannen van mijn zondag. Uiteindelijk bleek er op zondag een Nederlandse kerkdienst te zijn en ben ik (voor het eerst geheel in mijn eentje) Jakarta in gegaan. Weliswaar met een taxi, maar vond het al heel wat.
Daar heb ik dus een Nederlandse kerkdienst bijgewoond, en dat was wel leuk. Kon ik weer een beetje mijn eigen taal spreken. Wel veel oude mensen en werd ook flink uitgehoord. Verder heeft iemand me toen ook aan internet geholpen en heb ik nu de beschikking tot het internet op mijn kamer! Dat betekend dat ik inmiddels al lekker geskyped heb met familie en mijn neefje herkend me gelukkig nog!! :)
Nu zit ik nog lekker van de laatste uurtjes van mijn weekend te genieten met op de achtergrond het getetter van de moskee. Die man is al een uur bezig in zijn speaker te schreeuwen, geen idee wat ie allemaal te vertellen heeft.Misschien een verhaaltje voor het slapen gaan? Hoewel ik ook soms een redelijke stemverheffing hoor, donderpreek?

De komende week heb ik een extra dagje vrij. Vrijdag schijnt het nieuwjaar te zijn voor de Hindoe's en dat betekend een nationale feestdag. Had al een beetje plannen proberen te maken, maar volgens mijn begeleider kon ik met die plannen beter wachten omdat dat veel reistijd nodig heeft ik dus beter meer dagen vrij kan hebben daarvoor (Borobudur, Central-Java). Geen idee wat ik dan ga doen, maar misschien de witte standen op de kleine eilandjes ten noorden van Jakarta bezoeken. Maar zoals het hier in Indonesië gaat......alles kan nog veranderen!!

Groeten vanuit Jakarta!!

  • 18 Maart 2012 - 15:25

    Erik T.:

    Hey Jacob,
    Je krijgt de groetjes van je neefje (Damiën).
    Hij was erg blij om je weer effe te zien.
    Hij heeft het vanmiddag ook nog over je gehad.

    Fijn dat je het hoe maakt daar. En goed dat je alleen Jakarta in bent gegaan!

    Tot de volgende Skype moment!

    Groetjes
    Erik & Marta en je neefjes

  • 18 Maart 2012 - 20:42

    Judith:

    Hi Jaak,

    Weer wen leuk stukje. En jij maar tussen de vrouwen:-)
    Was leuk om je ff te zien op Skype.
    Hoop voor je dat je snel wat anders kunt zien dan de stad. Tenslotte kom je voor het tropische bos:-)

    X Juud

  • 19 Maart 2012 - 12:19

    Qiwi:

    Hey Jacob, ik vertel je verhaal over het uitstellen van plannen hier net aan mijn collega's, en ook zij zeggen dat het nu eenmaal zo gaat daar. Hier is het gelukkig wat minder, maar nog steeds aanwezig. Hopelijk veranderen de plannen binnenkort op een positieve manier!

  • 19 Maart 2012 - 19:51

    Marloes Fröling:

    Hey Jacob,
    Jammer zeg dat het word uitgesteld, snap dat je de stad nu wel zat bent. Nouja hopelijk vermaak je je daar nog een paar dagen. Gelukkig heb je skype :p zelf zou ik niet zonder kunnen! Liefs, Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacob

Actief sinds 02 Feb. 2012
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 16912

Voorgaande reizen:

27 Februari 2012 - 08 Augustus 2012

Stage in Indonesië

Landen bezocht: